Rabu, Ogos 17, 2011

Doa Ramadhan (Hari Ketiga Belas - Hari Kelapan Belas)

Assalamualaikum WBT, Salam Ukhwah, Salam Ramadhan & Salam 1Malaysia


Berikut adalah sambungan bagi siri doa-doa ramadhan..

HARI KETIGA BELAS 

"Ya Allah, bersihkan diriku dari segala kekotoran & kehinaan. Berikanlah kesabaran kepadaku untuk menerima segala ketentuan. Berilah kemampuan kepadaku untuk bertaqwa & bergaul dengan orang baik, dengan Bantuan-Mu wahai Pengharap orang miskin"

HARI KEEMPAT BELAS


"Ya Allah...Janganlah aku dihukum disebabkan kekeliruan yang aku lakukan. Ampunkan aku dari kesalahan & kebodohan. Janganlah Kau jadikan aku sasaran bala & malapetaka, dengan kemuliaan-Mu, Wahai kemuliaan kaum Muslimin".....


HARI KELIMA BELAS


"Ya Allah.....Berikanlah aku rezeki berupa ketaatan orang-orang khusyu' dan lapangkanlah dadaku dengan taubatnya orang-orang yang menyesal, dengan keamanan-Mu, Wahai Keamanan orang-orang yang takut'....


HARI KEENAM BELAS


"Ya Allah....Berilah kemampuan untuk hidup sebagaimana kehidupan orang-orang yang baik, dan jauhkanlah aku dari kehidupan orang-orang yang jahat. Dan naungilah dengan rahmat-Mu sehingga ke alam akhirat. Demi ketuhanan-Mu, Wahai Tuhan sekalian alam..."


HARI KETUJUH BELAS


"Ya Allah, tunjukkanlah aku kepada amal kebajikan & penuhilah hajat serta cita-citaku...Wahai Yang Maha Mengetahui keperluan tanpa pengungkapan permohonan...Wahai Yang Maha Mengetahui segala yang ada didalam hati seluruh isi alam Selawat & Salam Keatas Muhammad serta keluarga yang suci..."


HARI KELAPAN BELAS


"Ya Allah....Sedarkanlah aku akan segala berkah-berkah diatas saharnya..Dan sinarilah hatiku dengan cahayanya & bimbinglah aku dan seluruh anggota tubuhku untuk mengikuti ajaran-ajaranya..Demi cahaya-Mu, Wahai Penerang Hati para arifin.."


bersambung....INSYAALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan