Khamis, Ogos 04, 2011

Doa Ramadhan ( Hari Keempat - Keenam )

Assalamualaikum, Salam Ramadhan & Salam 1Malaysia...

Bagaimana dengan sahabat2ku sekalian???
Adakah anda masih bertenaga untuk meneruskan PUASA anda???
Marilah kita sama menambahkan keimanan & ketaqwaan kepada Allah SWT sepanjang bulan RAMADHAN ini....INSYAALLAH....

HARI KEEMPAT
" Ya Allah berikanlah aku kekuatan kepadaku untuk melaksanakan perintah-MU, dan berikanlah aku kemanisan berzikir. Berikanlah aku kekuatan melahirkan kesyukuran dengan kemuliaan-MU dan jagalah aku dengan jagaan dan pelindungan-MU, wahai Tuhan Yang Maha Melihat..."


HARI KELIMA
" Ya Allah, tempatkan aku di kalangan orang yang sentiasa memohon keampunan. Jadikanlah aku hamba-MU yang soleh serta jadikanlah aku dari kalangan yang auliya ( orang yang mendapat keutamaan-MU ) yang hampir disisi-MU dengan kelembutan-MU, Wahai Tuhan Yang Maha Pengasih dari segala pengasih.."


HARI KEENAM
" Ya Allah, janganlah aku dihina dengan perbuatan maksiatku kepada-MU dan janganlah menyeksaku dengan balasan-MU. Jauhkan aku daripada sesuatu yang boleh mendatangkan kemurkaan-MU dengan anugerah dan bantuan-MU, wahai kemuncak keinginan orang yang berkeinginan.."

Marilah bersama amalkannya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan