Isnin, Januari 24, 2011

Kereta Oh Kereta.................(part 2)

Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Ape kbr anda semua?????
Post nie dlakukan pada waktu awl pg....hehe..sblm tdo...

Cerita Bermula begini.........
Apabila Ahad menjelang aku mmg free la..leh bgn lmbt lps subuh 2....tp hr nie (Ahad 24.1.11) bgun awl...lps 2 sarapan (bkn sarapan pun tp trs mkn tgh hari) rehat jap lps 2 terus mandi n bersiap.....
Aku dgn family terus menuju ke destinasi yg belum ku tahu kemana mau pergi...(hehe...xde plan langsung)....
dlm keta aku duk pk kat mne nak cari kereta baru nie (second hand je) ttba aku terpikir kat PJ....cari punya cari xde gak tmpt yg aku nak singgah (sdgkn byk je kalo jln ke Tmn Medan 2)....

Dialog ayh n aku
Ayah: Nak g mna???
Aku: Entah la....mgkin kat Hospital Assunta PJ 2 kot....
Ayah: kalo byk kat Klang & Selayang....
Aku: Selayang??????

Apa lagi terus je memandu ke sana....setibanya di sana....WAHHHHHH
byk lak pilihan keta yg aku nak n keta pilihan abg aku....
cari punya cari br la dpt....AVANZA 1.3 (A) harga dlm RM43K......mahal gak....
cari punya cari dpt la pulak KEMBARA 1.3 (A) DVVT harga dlm RM17K....murahnye....

semasa duk cari 2 ayh aku ckp baik la beli Kembara je sbb loan pun senang n byr pun sikit je bulan2...
Aku pun terpikir kalo beli AVANZA mmg la best sbb keta agak br means lum 10 thn lbh tp mahal la pulak...
kalo beli KEMBARA murah je......so memendekkan cerita aku pun setuju kalo beli KEMBARA je...

Bagi semua yg suh beli AVANZA 2 mf la ye...den xdpt nak beli sbb xmampu nak byr bulan2 yg agak tinggi,..lgpun KEMBARA pun ok gak sbb tinggi n kecik sng nak bw hehehe.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan