Rabu, Januari 19, 2011

Kereta Oh Kereta.................

Assalamualaikum & Salam Sejahtera....
Apa kbr semua?? Kabar re??(bahasa jawa)
Jam menunjukkan pukul hampir ke jam 4 pagi 19.1.2011....(ketika memulakan penulisan)
Kenapa xtdo lg nie?? mgkin itu persoalan yg akn kurg tny bila baca blog nie....
Biasa la tgh keje...ade masa ckt ambil la peluang utk ber"Muka Buku" & ber"blog"....hehe...

Al-Kisah pada hr Ahad yg lepas....malam Sabtu mmg aku kepenatan shgga tidak sedar langsung jam berbunyi pada subuh pagi 2...tp Ibu dh bangun maka dikejutkanlah aku yg sedang enak tdo 2....lps solat subuh ape lagi hari nmggu kan..aku pun teruslah ambil bantal lps 2...bummmmm terus tdo balik.(badan pun masih letih maklum la keje 30 jam tanpa henti)....Jam 10.30pg baru bangun....mandi, bersihkan badan dari kekotoran lps 2  terus sarapan.....sambil sarapan sambil tgk tv....kemudian aku dipanggil menggunakan walkie-talkie oleh ayh suruh dtg ke pjbt sbb ade lagi pakaian PLKN yg belum di dobi....

Terus je aku pergi...(padahal jalan slow2) sebaik sampai je pjbt terus buat keje....sambil2 buat keje sembang la dgn ayh...mcm2 sembang dr hal kem PLKN, Pjbt Induk, politik & mcm2 lg.....Tetiba.....jeng2....

"Kalo free nanti keta g tgk kereta" kata ayah....
"Ha???? nape dgn kereta rosak ke???" balas aku....
"Bukan kereta JUARA KUNING 2 la...kereta baru" jawab ayh.....
"Kereta baru??? utk SIAPA?? Baru ke Second hand??? laju je soalan 2 kuar dr mulutku nie....

"Tadi Abglong tel ayh bgtau suh cari kereta 1 lagi..senang nak g mana2," bicara ayah...
"Oooooo....mcm 2...tp kalo nak suh adik (bhsa diri kat rumah) pilih mmg nak kereta tinggi...mcm JUARA nie lg ke, kembara ke???" aku jawab...

Bermula dari situlah aku terpikir kereta apa yg nak dibeli..nak buat loan mcm xlayak je....
"Jangan risau abglong & kaklong bayar kereta 2...tp kalo buat loan guna nama adik"....ujar ayh...
"Kalo mcm 2 oklah"...al-maklum la org nak byrkan...hehehe

terus aku post dlm FB status aku "Nak beli keta apa ye?? Yg baru ke terpakai??"
byk gak la respon yg dapat tp rata2 suh beli yg baru.....SAGA FL...BMW...Toyota VIOS..mcm2 lg la... 
ok gak la kalo mcm 2...so aku tau gak ade gak kwn2 yg duk ikut perkembangan aku...hahaha....
Saga FL 2 ok la jugak tp yg duk suh beli BMW 2 mcm nak sendir je.....
tp xpe la pandgn orgkan.....

tp komen ini mematahkan segala hajat......

komen2 dr Abglong....

second hand kembara dvvt. teman dgn kak long byrkn, hehehehe.....
yg penting mesti auto
blue is nice. mike kene jaga kete tu n boleh pakai bila kami kat sabah. bila kami balik sana, keta kami punya.

so kalo berdasarkan komen org nak byr nie nmpknye kembara je la yg kena beli....
baru cdgn nak beli JUARA 1 satu hehehe...xpe la yg penting auto (kurang ckt kalo manual nie) hehehe

Pada hari Selasa 18.1.11 semasa dlm pjlnan balik dr kem ke pjbt lps hntr baju yg dh do dobi...ayh bgtau kalo mcm 2 baik kita ambil AVANZA.....tinggi,,auto...leh masuk ramai....
a'ah betul gak 2....tp mcm ne lak dgn org yg nak byr 2.....ayh kate xpe nnt ayh bincang....

Kesimpulan sekarang nie....kereta apa yang nak dibeli ini?????

masih buntu menunggu jawapan.............
Blogger Templates

3 ulasan:

  1. AVANZA - selesa n ekonomi,kurang meragam.Tengok ler teman pakai,berbatu2 dah jalan,lasak lagi.....

    BalasPadam
  2. beli la Unser ke, Avanza pun smart jugak. Kembara tu cam x multi purpose plak sbb kecik walaupun tinggi. nak bes amek la Stream ke atau Wish.. hehehehe ;p

    BalasPadam
  3. YA AVANZA....tp tgh tgk loan dulu..leh dpt ke x...hehe

    BalasPadam