Isnin, Januari 17, 2011

Dobi Oh Dobi.....

Assalamualaikum & Salam Sejahtera....

Lamanye dh update blog nie....huhu
Oklah br bbrp mggu je kan..bkn bulan lg hehehe.....

Sebelum terlupa PLKN dh bermula maka bermulah kerja2 ku yg jarang org tau...hehe
Aku bertugas sebagai Pengurus Operasi Dobi Pakaian PLKN....Tempat kerja kat Kota Warisan, Sepang....
Bermulalah kisahnya pada hari Isnin 10.1.2011...tepat jam 5.30ptg aku ke Kem PLKN Paya Indah Dengkil....

Nak dijadikan cerita boleh lak ms 2 ckg2 kat sna (jurulatih PLKN dpggl CIKGU) xbg lagi naklumat yg hr nie dh mula dobi...doyaaiiii...ape la ckg2...
Jam dh mula menunjuk jam 6.15ptg tp lum ade apa2 lg..1 karung pun xde..."weh nak basuh bj ke tak nie???" aku ckp sorg2...tepat jam 6.30ptg br lah ada yg hntr karung dorm dorang..."Cikit je" aku tny..."a'ah...ckt je bang" jwb wirawati tersebut...."bila leh dpt baju nie abg"....aku jwb "esok jam 5.30ptg"....

Maka malam 2 pun mula la membasuh...hingga ke subuh..br siap semua...jumlah semua karung yg dibasuh 10 je tp baju mereka YA AMPUN byk sehhh.....

Hari Selasa lag berganda...hingga la hr Jumaat..3 hari aku kerja tanpa henti..huhu...dlm 36 jam hny tdo 6-8 jam je kot...2 pun curi2 tdo...sian org lain....hggalah hari sabtu br selesai semua...2 pun masih ade yg nak basuh tp nasib baik hantar hr ISNIN...

Alhamdulillah semuanya dah siap....

Artikel nie ditulis lps semua kerja dah siap lol....penat sgguh dlm minggu lps...smpai xde ms nak online..huhu....oklah setakat nie je lah coretan kali nie...

Blogger Templates

2 ulasan: