Isnin, April 25, 2011

Perjalanan Mengejut....

Assalamualaikum, salam sejahtera & salam 1Malaysia....

Apa kbr anda semua???
Lama dah tak update blog nie...kesibukkan yg melanda & xde bahan nak tulis daaaaaaaaaaa......
Mungkin ada tertanya2 kemanakah sy menghilangkan diri????
Cerita kali ini tentang perjalanan yg mengejut....

Bermula pada 1 hari ketika aku sedang demam yg agak kuat....xblh bangun, xde selera mkn & asyik nak tdo je....apabila beransur sihat (mkn ubat) tiba2....dpt berita yg aku perlu ke SABAH.....maka dgn rs agak malas (maklumla badan rs sengal2) aku pun mencari tiket kapal melalui internet.....AirAsia mahal....Firefly tiket habis...MAS?? klik tempahan tiket....Alhamdulillah mgkin rzki aku masa 2...tiket sehala Kuala Lumpur ke Kota Kinabalu hanya RM150 sehala.....eh murah gak....maka ms 2 terus la ambil utk 3 org....ayah, ibu n aku...maka berangkatlah kami kesana pada tanggal 3 April 2011.....

Semasa disana pelbagai urusan yg perlu dilakukan...antara memantau kerja pembaikkan kereta abang aku yg rosak teruk & terpaksa menukar enjin keretanya.....membuat pemeriksaan PUSPAKOM, pendaftaran no enjin baru di JPJ serta membawa kereta itu berjumpa dgn "PAKAR" di Pusat Servis....

Alang dah kesana apa lagi ambil peluang bercuti la kan....tp malang kebetulan pada masa yg sama abang aku ade kursus lak d Kota Kinabalu selama 3 hari....kalo kat KK 2 aku dah biasa sangat (3 tahun kat KK)...terperuklah kami di Hotel....nasib baik la pilih hotel dpn Airport....apa lagi aku pun buat la kerja mengira kapal terbang yg naik turun kat sana...dalam 1 jam hampir 25 kapal terbang yang naik turun kat KKIA....

akhirnya aku balik ke semenanjung pada 17.4.2011...juga dgn perkhidmatan MAS juga pada harga yg same....mmg mengejut betul perjalanan aku kali ini......

p/s: kpd sesiapa yg nak ke KOTA KINABALU sila pastikan anda mendapatkan maklumat dlu...byk brg murah kat sana & hati2 dgn brg seludup.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan